Eko badrum

Då både jag och min pojkvän är väldigt noga med att det vi köper ska vara ekologiskt, fair trade och rättvisemärkt så speglar det naturligtvis av sig i vårat badrum också.

Jag tycker för det mesta att det är oerhört knepigt att hitta precis de produkterna man skulle vilja ha. De ska ju helst lukta gott, men inte för att man har tillsatt en massa hudirriterande parfymer. De ska göra så att man blir ren, men helst inte löddra för mycket (eftersom löddret bara är tillsatta kemikalier och inte har någonting att göra med renlighet!!) och det får under inga som helst omständigheter vara testade på djur.

Jag håller på att testa mig fram en massa, men för tillfället är det de här produkterna som gäller:


Coop Änglamark schampo och balsam: Är mest Joakim som använder eftersom jag tycker att det är trevligt med produkter som luktar gott. Dessa är helt oparfymerade = bra för naturen och finns att köpa i vanliga Konsumbutiker

Faith In Nature schampo och balsam: Veganska och icke djurtestade, innehåller inga parabener. Jag använder för tillfället Faith In Nature Hampa för torrt och skadat hår, men tycker inte att den luktar något vidare. Pluspoäng för fina flaskor dock. Finns till exempel att köpa här

LUSH Shower Gel: Har både Glögg och The Olive Branch på hyllan för tillfället. Glögg-gelen luktar verkligen glögg och därför har jag tänkt spara den till juligare tider. The olive branch är helt vegansk och min absoluta favorit, luktar supergott. Minus är att båda innehåller parabener. Finns att köpa på LUSH

Oliv Naturell Bath & Shower Gel: Känns helt parfymfri, innehåller ekologisk olivolja. Inköpt på Åhlens.

LUSH Ansiktsrengöring: Superfavoriten! Använder Angels On Bare Skin som är som en röra innuti burken som man blandar med vatten i handen till flytande form. Superdryg och vegansk. Huden känns oerhört len efteråt. Finns på LUSH och innehåller inte parabener!

Kommentarer
Postat av: Johanna [foto]

svar: Jaa, vi la den i en bok! :D

2012-05-30 @ 18:31:46
URL: http://johannafyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0